شیما وحدیث من

وفات کریمه ی اهل بیت تسلیت باد

1389/12/24 22:13
نویسنده : مامانی دخملا
1,672 بازدید
اشتراک گذاری

امام رضا (ع)میفرماید :هرکه نتواند به زیارت من بیاید برادرم درری ویاخواهرم درقم را زیارت کند ،ثواب زیارت مرادر می یابد .

شهادت دخت موسی ابن جعفر (ع) واخت علی ابن موسی الرضا(ع) حضرت معصومه (س) برشیعیان آن حضرت تسلیت باد.

باعرض سلام وتسلیت شهادت حضرت معصومه (سلام الله علیها)

ای جا مانده ازدیدار واپسین برادر !  حرم نورانی ومشکل گشایت هنوز بوی مدینه میدهد.بوی شهر پیامبر (صلی الله علیه وآله ) که آن را به اشتیاق دیدن روی رضایت ،ترک کردی وآواره ی بیابان ها گشتی .

نهر جاری مناجات ،همیشه ازچشمه ی دل زائران تو جریان دارد،اما امشب ضریح مطهرت رخت سیاه برتن کرده وپنجره ها رو به سوی غروب نشانه می رود......

هاجری ازتبارابراهیمیان با حالتی بیماروعزادار درغم ازدست دادن برادر ،روی به سوی کویر عطشناک قم می کند وباراقامت می افکند .قدم برشوره زار این کویر مینهد ودانه دانه ی رنگ هایش را جوهر وبار اقامت می سازد.اما روح بلند او ازپیکر دردمندش به سمت دیدار برادر می شتابد ......


ماجرای دفن

پس از وفات حضرت معصومه (علیه السلام ) جنازه ی مطهر را غسل داده وکفن کردند .....بین آل سعد اختلاف شد که چه کسی جنازه ی آن حضرت (علیه السلام ) را در آن سرداب به خاک سپارد !؟

سرانجام اتفاق کردند که سید ی پرهیزگار وپیرمردی پارسا که به نام قادر معروف بود وارد سرداب شود وآن گوهر پاک را دفن نماید .وقتی به نزدیکی پیرمرد رفتند ناگاه ازجانب صحرا دو نفر نقابدار پیدا شدند وبرپیکر آن حضرت نماز خواندند.سپس داخل سرداب شده وجنازه را دفن کردند ،آنگاه بیرون آمده ورفتند وکسی نفهمید که آنها چه کسانی بودند .

آنگاه موسی ابن خزرج سقف وسایبانی از بوریا برسرقبر مطهر برافراشت تا هنگامی که زینب دختر امام جواد (ع)وارد قم شد وقبه ای برروی آن مرقد مطهر بنانهاد.

برخی احتمال داده اند که آن نقابداران حضرت رضا وامام جواد (علیهما السلام )بوده اند که نشان از شان ومقام بالای آن حضرت می باشد.........(بحارالانوار ،جلد 60)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

طرفه
24 اسفند 89 4:10
به نام خدا
و با سلام
بالاخره اومدم. خیلی مطلب عالی بود. احسنت. خوشا به سعادت آنان که در همسایگی و پناه بی بی معصومه سلام الله علیها هستند. باید کم کم بقیه مطالب رو بخونم. ممنون که به من هم سر زدید. شیماااااااااااااا حدیییییییییییث چیکارا میکنید؟


خان عمو خیلی خیلی خوش آمدی
مامان عسل و آریا
24 اسفند 89 7:30
سلام دوست عزیز.
من هم شهادت حضرت معصومه را به شما و دخترخانم های گلتون تسلیت می گم


من هم به شما تسلیت عرض میکنم .
مامان فرشته
24 اسفند 89 15:27
سلام گلم منم تسلیت می گم عزیزم .......دو تا عزیزم رو ببوس


مامان فرشته جون خیلی مهربونی
محمد گیان
24 اسفند 89 15:44
سلام به خاله و دخترهای نازش شیما و حدیث خانم ممنون از اینکه به ما سر زدید ما هم شهادت حضرت معصومه را به شما تسلیت گفته و پیشاپیش سال نو را هم به شما تبریگ میگیم انشالله که سال پر از خیر و برکت براتون باشه خاله وب زیبایی داری معلومه خیلی با حوصله کار میکنی بهر حال از آشنای با شما و دخملای نازت خوشحال شدم این گل هم را به شما تقدیم میکنم


مرسی مامان محمد جون ازاینکه سرزدی .خوشحال میشم باهم دوست بشیم .